تاثیر یک وب سایت در تجارت الکترونیک انواع کسب و کارها

تجارت الکترونیک

ارتباط بین تجارت و تکنولوژی دیر زمانی است که وجود داشته و ادامه دارد. در واقع، یک پیشرفت تکنیکی باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتی بود. در حدود ۲۰۰۰سال قبل از میلاد، فینیقیان تکنیک ساخت کشتی را بکار بردند تا از دریا بگذرند و به سرزمین‌های دور دست یابند. با این پیشرفت، برای اولین بار مرزهای جغرافیایی برای تجارت باز شد و تجارت با سرزمین‌های دیگر آغاز گشته و روشهای خلاقانه‌ای بصورتهای گوناگون به آن اضافه شد تا امروز که یکی از محبوبترین روشهای تجارت خرید اینترنتی در دنیای وب است. شما می‌توانید در زمانهای پرت، در هر زمان و مکان حتی با لباس خواب می‌توانید اینکار را بکنید. به معنای واقعی هر کسی می‌تواند صفحه اینترنتی خود را ساخته و کالاهای مورد نیازش را در آن ارایه دهد. البته تاریخچه تجارت الکترونیک با تاریخچه اختراعات قدیمی مثل کابل، مودم، الکترونیک، کامپیوتر و اینترنت پیوند خورده‌است.
تجارت الکترونیک به شکل کنونی در سال ۱۹۹۱ محقق شد. از آن زمان هزاران هزار کسب و کار و تجارت وارد این دنیا شده‌اند. در واقع تجارت الکترونیک برای آسان سازی معاملات اقتصادی به صورت الکترونیک تعریف شد. استفاده از این فناوری مانند تبادل الکترونیکی اطلاعات و انتقال الکترونیکی سرمایه، که هر دو در اواخر ۱۹۷۰ معرفی شده‌اند؛ و به شرکتها و سازمان‌ها اجازه ارسال اسناد الکترونیکی را داد؛ و اجازه تجارت کردن با ارسال اسناد تجاری مثل سفارشهای خرید یا فاکتورها را به صورت الکترونیکی، می‌دهد. با رشد و پذیرش کارت اعتباری، ماشین تحویلدار خودکار و تلفن بانک در دهه ۱۹۸۰ باعث فرم گیری تجارت الکترونیک شد. نوع دیگر تجارت الکترونیک سیستم رزرواسیون هواپیمایی بوسیله Sabre در آمریکا و Travicom در بریتانیا، ارایه شده‌است.
در ۱۹۹۰، Tim Bermers-lee مرورگر وب جهان گسترده را اختراع کرد و شبکه ارتباطی آکادمیک را به سیستم ارتباطی هرروز و برای هر شخص در جهان وسیع دگرگون ساخت که اینترنت یا www خوانده می‌شود. سرمایه‌گذاری تجاری بروی اینترنت بخاطر کافی نبودن سرمایه‌گذاری کاملاً محدود شده بود. اگر چه اینترنت محبوبیت جهانی گسترده‌ای در حدود ۱۹۹۴ با استفاده از مرورگر وب Mosaic پیدا کرده بود. معرفی پروتکلهای امنیتی و DSL (اشتراک خط دیجیتال) که ارتباط مستمر را با اینترنت را اجازه می‌داد حدود ۵ سال طول کشید.. البته در سال ۲۰۰۰ بحران The dot-com bust باعث ورشکستگی خیلی از شرکت‌های تجاری بزرگ و نتایج ناگواری را بوجود آورد، باعث بازبینی قوانین و افزایش مزایا و امکانات تجارت الکترونیک کردند و تا انتهای سال ۲۰۰۰، خیلی از شرکتهای تجاری آمریکایی و اروپایی سرویس هایشان را از طریق اینترنت ارایه دادند.
از ان موقع مردم به کلمه‌ای به عنوان تجارت الکترونیک با توانایی خرید کالاهای گوناگون از طریق اینترنت با استفاده از پروتکل‌های امنیتی و سرویس‌های پرداخت الکترونیکی که در ان مشارکت کردند، آشنا شدند. واز این زمان رقابت شدید بین شرکت‌ها و سازمانها شدت گرفتو با گذشت زمان هم این رقابت تنگتر شده‌است. جالب این که تا پایان سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۲۰ بیلیون دلار معاملات مالی توسط صدها سایت تجاری بر روی اینترنت انجام پذیرفته‌است و در همین سال مدل تجارت الکترونیک B2B دارای در حدود ۷۰۰ میلیارد تراکنش بود؛ و در سال ۲۰۰۷ سهم تجارت الکترونیک در خرده فروشی کل دنیا ۳٫۴٪ بوده‌است که آن را در سال ۲۰۱۰، ۵٫۱٪ اعلام نمودند که این امار رشد سریع این شیوه تجارت کردن را می‌رساند.

 

چرا طراحی سایت تجارت الکترونیکی؟

قبل از انجام هر کاری شاید این سوال به ذهنتان خطور کند که آیا کسب و کار شما نیازی به داشتن سایت و طراحی سایت دارد؟ پاسخ به این سوال بستگی به هدف شما از طراحی وب سایت و نوع کسب و کار شما دارد. از آنجایی که امروزه اغلب افراد برای کوچکترین کار ها و کسب اطلاعات به دنیای اینترنت رجوع می کنند، طراحی سایت تجارت الکترونیک به عنوان شناسنامه ی کسب و کار شما در فضای اینترنت عمل کرده و اعتباری برای تجارت شما به حساب می آید.

در طراحی سایت تجارت الکترونیکی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در این قسمت به بررسی مجموعه نکاتی می پردازیم که رعایت آن ها در طراحی سایت تجارت الکترونیک باعث بهبود کارایی سایت شده و تاثیر زیادی بر روی سئو سایت و بهینه سازی سایت دارد.

طراحی سایت تجارت الکترونیک

  • استفاده از استاندارد های طراحی سایت

اگر طراحی سایت تجارت الکترونیک بر اساس استاندارد های طراحی سایت باشد ، مدیریت آن آسان بوده و سایت کارکرد بهتری از خود نشان می دهد. از نتایج استفاده از استاندارد های طراحی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-      سرعت لود صفحات

تاجایی که امکان دارد سرعت لود صفحات باید سریع باشند. این امر علاوه بر اینکه برای کابران (مخصوصا با سرعت اینترنت پایین) مهم است ، یکی از معیار های رتبه بندی سایت توسط موتور های جستجو می باشد. در الگوریتم های جدید موتور های جستجو سایت هایی که سرعت لود کمتری دارند و زمان لود شدن آن ها زیاد است ، ارزش کمتری داده و در نتایج جستجو تولویت را به سایت های سبک و سریع می دهند.

۲-      استفاده از تصاویر مناسب در طراحی سایت تجارت الکترونیک

تصاویر در طراحی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید بر اساس اصول و ضوابط موتور های جستجو در طراحی سایت استفاده شوند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله تصاویر در طراحی سایت مراجعه کنید.

۳-      نقشه سایت در طراحی سایت تجارت الکترونیک

وجود نقشه سایت در طراحی سایت تجارت الکترونیک یکی از ملزومات این امر می باشد. نقشه سایت در طراحی سایت تجارت الکترونیک علاوه بر راهنمایی بازدید کنندگان و مراجعه کنندگان سایت برای موتور های جستجو نیز مهم بوده و نقش زیادی در رتبه بندی سایت در نتایج موتور های جستجو دارد.

۴-      محتویات در طراحی سایت تجارت الکترونیک

شاید مهمترین چیز در طراحی سایت تجارت الکترونیک مطالب و محتوای سایت می باشند. این نکته علاوه بر این که برای کاربران و بازدید کنندگان سایت مهم است برای موتور های جستجو نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از مهمترین معیار های رتبه بندی سایت در موتور های جستجو می باشد. مطالب باید جذاب ، واقعی ، و کاملا جدید باشند. یکی از چیز هایی که ضربه زیادی به سایت می زند استفاده از مطالب تکراری می باشد.

  • طراحی سایت بر اساس اصول سئو

بهتر است سایتی که طراحی می کنیم از همان ابتدا بر اساس اصول سئو بوده و با الگوریتم های موتور های جستجو کاملا سازگار باشد. نتیجه ی این امر شناسایی راحت تر سایت برای موتور های جستجو و در نتیجه رتبه بندی راحت تر سایت می باشد.

طراحی سایت تجارت الکترونیک

سئو سایت تجارت الکترونیک

بعد از طراحی سایت نوبت به مهمترین بخش کار یعنی سئو سایت می رسد. سئو و بهینه سازی سایت های تجاری تقریبا امری اجتناب ناپذیر می باشد. با سئو و بهینه سازی ، وب سایت شما در صفحات و نتایج ابتدایی جستجو ها به نمایش درآمده، هر روزه بازید کنندگان و مشتریان جدیدی وارد سایتتان شده  و موتور های جستجو تبدیل به بازاریاب و تبلیغ کننده ی سایت و شرکت شما خواهند شد. از دیگر راه کار های بازاریابی اینترنتی که در کار سئو سایت می توانند کمک بسیار خوبی برای سایت باشند می توان به ایمیل مارکتینگ ( ارسال ایمیل تبلیغاتی و بازاریابی ایمیلی) ، تبلیغات کلیکی و .. اشاره کرد.

امکانات طراحی سایت تجارت الکترونیک

امکانات طراحی سایت تجارت الکترونیکی بیشتر بستگی به اهداف و نوع شرکت و سازمان دارد. درادامه به بررسی برخی از این امکانات و ویژگی ها در طراحی سایت تجارت الکترونیک می پردازیم که تمامی آن ها قابلیت سفارشی سازی و اختصاصی شدن را دارند.

  • امکان ایجاد اسلاید نمایشی
  • گالری تصاویر
  • ایجاد صفحات و زیر منو های بی نهایت
  • راه اندازی قسمت فروش اینترنتی و فروشگاه اینترنتی در سایت
  • معرفی محصولات و خدمات
  • رزومه شرکت و هر آنچه که دوست دارید افراد در رابطه با شما بدانند.
  • استفاده از نقشه ی گوگل
  • راه اندازی بخش نظرسنجی و بحث در مورد موضوعی خاص
  • سیستم آمارگیری دقیق از سایت
  • مدیریت آسان و کاربردی در طراحی سایت تجارت الکترونیک
  • پنل رایگان ارسال اس ام اس
  • لود شدن سریع صفحات
  • سیستم اعطای نماینگی و یا شعبه
  • تالار گفتگو در طراحی سایت تجارت الکترونیک
  • مدیریت آسان و کارامد مطالب، اسناد ، تصاویر  و هرآنچه که در سایت موجود است.
  • سیستم خبر خوان
  • بخش مقالات و کتابخانه
  • سیستم پیشرفته مدیریت فروش و ارتباط مشتریCRM (خدمات پس ازفروش ، استعلام گارانتی و.. )
  • چند زبانه بودن سایت های تجارت الکترونیکی
  • امکان ریسپانسو و واکنش گرا بودن طراحی سات تجارت الکترونیکی

شرکت طراحی سایت و سئو سایت مایتر با استفاده از آخرین متد روز دنیا در زمینه ی طراحی سایت تجارت الکترونیک ، بهترین ها را برای شما ارائه می دهد.

 

 

 

 


منابع:ویکی‌پدیا ، اینترن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.